فهرست مطالب این صفحه:

" چاپ دیجیتال کارت PVC " یکی از تکنیک‌های چاپ کارت PVC با تیراژ پایین است. نیازی به دستگاه های بزرگ، تیراژ بالا و صرف زمان زیاد نیست. در این روش، چاپ کارت پی وی سی توسط کارت پرینتر های رومیزی در یک مرحله و به صورت فوری انجام می‌شود. روش دیجیتال، چاپ را با کیفیت بالایی انجام می‌دهد. هزینه این چاپ بیشتر از چاپ افست است اما می‌توان این هزینه را با کمی صرفه جویی در تیراژهای پایین جبران نمود. در این روش تنها می‌توان کارت پی وی سی با ضخامت ۷۶۰ میکرون چاپ کرد.

چاپ دیجیتال کارت PVC

چاپ دیجیتال PVC یکی از حرفه‌ای ترین و سریع‌ترین روش‌های چاپ کارت است که با استفاده از آن می‌توان برای چاپ و شخصی سازی انواع کارت‌ نظیر کارت‌ شناسایی، کارت پرسنلی، کارت باشگاه مشتریان، کارت تخفیف، کارت ویزیت و مواردی از این ‌دست اقدام نمود. تکنیک فوق در چاپ فوری کارت و چاپ طرح های متفاوت با اطلاعات متغیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع سرعت چاپ این روش نسبت به دیگر روش‌ها بیشتر است و می‌تواند کارت با تعداد بالاتری چاپ کند. یکی از مزیت های چاپ کارت پی وی سی به صورت دیجیتال، این است که می‌توان قبل از چاپ تمام کارت ها یک نمونه چاپ کارت PVC را مشاهده کرد. با این روش احتمال خطا در چاپ های تیراژ بالا به نسب زیادی کاهش می‌یابد.

روش چاپ دیجیتال کارت پی‌ وی ‌سی

این تکنیک از طریق پرینتر های چاپ کارت و به صورت مستقیم توسط کامپیوتر بر روی کارت های پی وی سی PVC انجام می‌گیرد. برای انجام عملیات چاپ باید چاپگر را به یک کامپیوتر متصل نمود. کارت پی وی سی داخل دستگاه قرار می‌گیرد و باقی مراحل را کارت پرینتر انجام می‌دهد. اطلاعاتی نظیر تصاویر و متن و غیره که باید روی کارت ها چاپ شوند توسط کامپیوتر برای چاپگر ارسال می‌شود. در نهایت کارت چاپ شده از دستگاه خارج می‌شود. این عملیات در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. بیشترین کاربرد این روش مرحله شخصی ‌سازی کارت‌ های بانکی و شناسایی است. بدین صورت که ابتدا چاپ اطلاعات ثابت با استفاده از دیگر روش‌های چاپ روی پی وی سی انجام شود و سپس رمزگذاری و شخصی ‌سازی آن ها توسط پرینترهای رومیزی و با سرعت‌ بالا صورت ‌گیرد. این نوع چاپ به دو صورت چاپ حرارتی مستقیم و چاپ حرارتی غیر مستقیم انجام می‌شود.

مزایای چاپ به روش Digital

  • هزینه چاپ دیجیتال، در مقایسه با چاپ افست زیاد است اما استفاده از آن، در تیراژ پایین بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. در این سیستم، هزینه چاپ هر کارت ثابت بوده و با افزایش تعداد تغییر نمی‌کند.
  • سرعت چاپ در سیستم دیجیتال بسیار زیاد است.
  • در این روش امکان چاپ اطلاعات متغییر وجود دارد.
  • به کمک چاپ دیجیتال می توان طرح‌های هر کارت را تغییر داد.
  • کار با دستگاه‌های قدیمی چاپ به دلیل حساسیت بالا نیازمند یک اپراتور مجرب بود. درصورتی که کار با پرینترهای چاپ دیجیتال، نیازمند توانایی و تجربه خاصی نیست.
  • در این روش چون طرح و اطلاعات متغیر توسط کارت پرینتر تغییر می‌کند، می‌توانیم نیروی انسانی را کاهش می‌دهیم بنابراین هزینه ها نیز کاهش می‌یابد.
  • در سیستم چاپ دیجیتال پرینتر مستقیما به رایانه متصل می‌شود و اطلاعات را مستقیما از رایانه دریافت کرده و چاپ می‌کند.
  • به دلیل مستقیم بودن چاپ، هزینه فیلم وجود ندارد.

انواع چاپ دیجیتال پی وی سی

چاپ کارت پی وی سی به روش دیجیتال نیز به دو صورت امکان پذیر است.

چاپ حرارتی مستقیم

در روش چاپ حرارتی مستقیم، هد چاپگر به صورت مستقیم بر روی کارت pvc و ریبون قرار می‌گیرد. رنگ ریبون به موجب حرارتی که از طریق هد به آن وارد می‌شود بر روی کارت پخش می‌شود. ریبون قابل استفاده در این روش از چهار لایه رنگی YMCK و یک لایه Overlaye (جهت محافظت از چاپ و افزایش ماندگاری طرح) تشکیل شده است.

چاپ حرارتی غیر مستقیم

در روش چاپ حرارتی غیر مستقیم، ابتدا چاپ طرح مورد نظر از طریق هد چاپگر بر روی فیلم درج می‌شود و سپس از روی فیلم به سطح کارت پی وی سی منتقل می‌شود.

سفارش آنلاین چاپ دیجیتال پی وی سی

شما می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری، کلیه سفارشات خود را بصورت آنلاین ثبت نمایید. برای دریافت مشاوره چاپ کارت PVC و ثبت سریع سفارش چاپ کارت دیجیتال و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید درخواست خود را در تلگرام یا واتساپ به شماره ۰۹۱۲۹۴۰۷۰۱۷ ارسال بفرمایید و سفارش چاپ کارت خود را بصورت آنلاین از طریق فرم زیر ثبت کنید. همکاران ما با شما تماس خواهند گرفت.

  • لطفا در صحت شماره همراه دقت بفرمایید. کارشناسان ما از طریق این شماره سفارش شما را پیگیری خواهند کرد.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟
تعداد کل امتیازهای ثبت شده: ۶ میانگین امتیازها: ۵