فهرست مطالب این صفحه:

اگر می‌خواهید با استفاده از پرینتر کارت هایتی انواع کارت شناسایی PVC را چاپ کنید؛ آموزش زیر برای شما مناسب خواهد بود. نرم افزار Card Desiree CS برای چاپ کارت پرسنلی، شناسایی، دانشجویی و انواع کارت های PVC که اطلاعات متغیر دارند کاربرد دارد. در این صفحه، آموزش استفاده از نرم افزار Card Desiree CS برای طراحی کارت پرسنلی که شامل اطلاعات متغیر و عکس پرسنلی درج شده است. می توانید فیلم آموزشی را مشاهده کنید و یا به انتهای صفحه رفته و از آموزش تصویری درج شده استفاده کنید.

مشاهده فیلم آموزش طراحی و صدور کارت پرسنلی در نرم افزار CardDesireeCS

آموزش تصویری طراحی و صدور کارت پرسنلی در نرم افزار CardDesireeCS

۱. در مرحله اول باید اطلاعاتی که می خواهید روی کارت چاپ شود را در فایل اکسل وارد کنید. عکس های پرسنلی را جداگانه اسکن کنید. عکس ها باید با یک عدد نامگذاری شوند. این عدد یکی از مشخصه های کاربر است مثل کد ملی.

نکته: توصیه می شود قبل از آماده سازی اطلاعات صفحه آموزش نکات طراحی کارت و ارسال اطلاعات متغیر را مشاهده بفرمایید.

۲. یک فایل اکسس ایجاد کنید. نام فایل را لاتین انتخاب کنید و فرمت فایل را Microsoft Access Databses 2002 – ۲۰۰۳ format انتخاب کنید.

نکته: نام فایل اکسس را حتما لاتین نامگذاری کنید.

۳. همه اطلاعات را به فایل اکسس انتقال دهید.

نکته: نام ستون ها و نام جدول را حتما لاتین انتخاب کنید.

۴. محیط نرم افزار Card Desiree CS مطابق تصویر زیر است. نواری که پایین نوار منو قرار دارد به ترتیب برای انتخاب پرینتر کارت هایتی، انتخاب نوع کارت و انتخاب روی کارت (Front Side)، پشت کارت (Back Side)، پشت و روی کارت (Dual Side) است. دو گزینه بعدی برای انتخاب جهت قرارگیری کارت است. که کارت بصورت افقی (Landscape) باشد یا عمودی (Portrait).

۵. از گزینه Add Background برای وارد کردن طرح کارت به نرم افزار استفاده کنید.

نکته: طرح رو و پشت کارت را لاتین نامگذاری کنید. اگر اسم این فایل ها فارسی باشد نمی توانید آن ها را به نرم افزار وارد کنید.

۶. در محل هایی که می خواهید اطلاعات درج شود باید کادر متنی قرار دهید. این کادرها را با استفاده از ابزار T شکل به نام Add Resin Text ایجاد کنید. کادرها را در محل هایی که می خواهید اطلاعات درج شود قرار دهید.

۷. بعد از انتخاب کادرهای متنی، در سمت راست تنظیمات بیشتر نشان داده می شود. شامل تنظیمات فونت، سایز فونت، ترازبندی قرار دارد. همچنین از طریق گزینه Background Color می توان رنگ زمینه کادر را انتخاب کرد.

۸. اگر می خواهید زمینه کادرها هیچ رنگی نداشته باشد و طرح کارت دیده شود گزینه Transparency را روی ۱۰۰ قرار دهید.

۹. برای ایجاد ارتباط با دیتابیسی که قبلا در فایل اکسس ایجاد کرده اید به منو Database رفته و گزینه Connect Database را انتخاب کنید.

۱۰. در پنجره باز شده گزینه ODBC Administrator را انتخاب کنید.

۱۱. در پنجره بعد گزینه Add را انتخاب کنید.

۱۲. از لیست نشان داده شده در تصویر زیر گزینه Microsoft Access Driver را انتخاب کنید.

۱۳. روی گزینه Select انتخاب کنید. و دیتابیسی که در اکسس ایجاد کرده اید را انتخاب کنید.

۱۴. در کادر Data Source Name یک نام لاتین برای کانکشن به دیتابیس بگذارید. سپس روی گزینه OK کلیک کنید.

۱۵. در پنجره باز شده روی گزینه Refresh کلیک کنید.

۱۶. نامی که در مرحله قبل برای Data Sources درج کرده اید در این لیست اضافه می‌شود. آن را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Next کلیک کنید.

۱۷. در پنجره ای که باز می شود نام جدول هایی که در فایل اکسس وجود دارد نشان داده می شود. جدول مورد نظر را انتخاب کنید و روی گزینه Finish کلیک کنید.

نکته: اگر نام دیتابیس و یا مسیر که دیتابیس در آن قرار دارد را فارسی انتخاب کرده باشید در این بخش پنجره ای برای وارد کردن پسورد باز می شود.

۱۸. در پنجره ای که باز می شود؛ در سمت چپ پنجره اطلاعات کادرها و بخش هایی که در نرم افزار کرده اید نشان داده شده است. در سمت راست پنجره گزینه های اتصال به ستون های اکسس درج شده است.

هر کدام از کادر های متنی را می توانید به ستونی از دیتابیس متصل کنید. برای انجام این کار از سمت چپ کادر مورد نظر را انتخاب کنید. از سمت چپ از کادر Source گزینه ODBC Source را انتخاب کرده و از کادر Select a columns نام ستونی که در دیتابیس است را انتخاب کنید.

۱۹. مشاهده می کنید که اطلاعات از دیتابیس خوانده شده است.

۲۰. برای درج عکس های پرسنلی روی کارت از گزینه Add ID استفاده کنید.

۲۱. به منو Database بروید. گزینه Layer Mapping را انتخاب کنید. از سمت چپ گزینه ID را انتخاب کنید. از سمت راست و کادر Sourse گزینه ODBC source – pointer to file name را انتخاب کنید. از کادر Select a column نام ستونی را انتخاب کنید که عکس ها را با آن شماره گذاری کرده اید. ما در این مثال عکس ها را با کد ملی نامگذاری کرده ایم. پس ستون کد ملی را انتخاب می کنیم. از کادر آخر پسوند فایل تصاویر را انتخاب می کنیم. روی گزینه Apply و سپس روی گزینه OK کلیک کنید.

نکته: عکس های پرسنلی را کنار فایل اکسس قرار دهید.

۲۲. اگر می خواهید اطلاعات کارت های مختلف را روی کارت مشاهده کنید؛ و از صحت اطلاعات مطمئن شوید به منو Database بروید و گزینه Dynamic Mode را انتخاب کنید. پنجره ای باز می شود که با استفاده از دکمه های مختلف می توان اطلاعات افراد مختلف را روی کارت مشاهده کرد. گزینه New برای اضافه کردن اطلاعات یک فرد جدید به لیست افراد است.

۲۳. برای چاپ روی دکمه نارنجی رنگ پرینت کلیک کنید. از پنجره باز شده پرینتر و ریبون را انتخاب کنید.

نکته: نوع ریبون را هماهنگ با ریبونی که در پرینتر کارت جایگذاری شده است انتخاب کنید.

اگر نیاز به تغییرات در سایر گزینه ها قرار دارد آن ها را تغییر داده و سپس دستور چاپ را صادر کنید.

۲۴. اگر نمی‌خواهید همه کارت ها چاپ شود؛ باید به گزینه Database رفته و سپس گزینه Record list را انتخاب کنید. روی گزینه Query کلیک کنید. در پنجره ای که باز می شود کارت هایی که می خواهید چاپ شود را انتخاب کنید. برای مثال شماره می خواهید کارت هایی را چاپ کنید که شماره سریال آن ها بین ۱۰ تا ۱۵ باشد. روبروی کادر serial شرط زیر را به ترتیب از سمت چپ وارد کنید.

>= 10 And < 15

۲۵. به پنجره print بروید. گزینه print selected jobs را انتخاب کنید. و سپس روی گزینه OK کلیک کنید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟
تعداد کل امتیازهای ثبت شده: ۹ میانگین امتیازها: ۴.۴

4 دیدگاه در “طراحی و صدور کارت پرسنلی در نرم افزار CardDesireeCS

    1. تحریریه کارت پرداز گفت:

      ممنون

  1. sharafi گفت:

    طرح پشت و روی کارت را اموزش نمیدین

    1. تحریریه کارت پرداز گفت:

      درود بر شما؛
      برای مشاهده آموزش طراحی کارت میتونید به لینک زیر مراجعه نمایید.

      https://cardpardaz.com/pvc-card-design/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *