فهرست مطالب این صفحه:

کارت واکسن کارت یا برگه‌ای است که با تزریق واکسن در مراکز واکسیناسیون، برای افراد صادر می‌شود و حاوی اطلاعات واکسیناسیون است. با آغاز شیوع ویروس کرونا کشورهای جهان برای جلوگیری از انتشار آن تصمیم به اعمال محدودیت‌ها گرفتند. با توسعه واکسیناسون، کشورها به روش‌های مختلفی دست به کار شدند تا ضمن رفع محدودیت برای افراد واکسینه شده، افرادی که از این امر شانه خالی کرده‌اند را شناسایی و آن‌ها را برای حفظ جان سایر شهروندان مجبور به دریافت واکسن کنند. برخی افراد به بهانه‌های واهی از دریافت واکسن کرونا امتناع می‌کنند از این‌رو اعلام شده است که دریافت بسیاری از خدمات در کشور منوط به ارائه کارت واکسیناسیون خواهد شد. بعنوان مثال در آینده ملاک ارائه خدمات عمومی بانک‌ها و هتل‌ها، دریافت بلیط هواپیما و اتوبوس و همچنین تردد در مکان‌هایی مانند سینما داشتن کارت واکسن افراد است. چاپ کارت واکسن می‌تواند علاوه بر کاهش محدودیت‌هایی که بر زندگی تک‌تک افراد جامعه سایه انداخته، در قطع زنجیره انتقال بیماری بسیار مؤثر باشد.

چرا کارت واکسن باید روی کارت PVC چاپ شود؟

چاپ کارت واکسن در حال حاضر بر روی کارت‌ های مقوایی و کاغذی انجام می‌شود و اطلاعات مربوط به واکسیناسیون هر شخص در سامانه الکترونیک سلامت نیز وارد می‌شود؛ با این‌حال این کارت‌ها نمی‌تواند ملاک سفرهای بین‌المللی قرار بگیرد یا برای بررسی صحت و سقم دریافت واکسن در مراکز عمومی و اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد. به همین علت وزارت بهداشت اقدام به صدور کارت واکسن هوشمند یا دیجیتال نموده است. کارت واکسن دیجیتال حاوی اطلاعات مربوط به فرایند واکسیناسیون افراد است که می‌توان آن را به‌صورت PDF یا اسکرین‌شات ذخیره و چاپ کرد. به‌علاوه در این کارت یک کد QR قرار دارد که با اسکن آن می‌توان به صحت و سقم اطلاعات کارت پی برد. به دلیل استفاده زیاد از کارت واکسن در طی روز و بالا رفتن احتمال آسیب دیدگی کارت‌های مقوایی بهتر است چاپ آن‌ها روی جنس مقاوم‌تری انجام گیرد. مناسب‌ترین گزینه برای این منظور، چاپ کارت PVC است. کارت پی وی سی علاوه بر اینکه دوام و ماندگاری بالایی دارد، انعطاف‌پذیر است، به راحتی نمی‌شکند و در مقابل رطوبت، گرما و سایش نیز مقاوم است.

مقایسه کارت واکسن پی وی سی و کاغذی

نحوه دریافت کارت واکسن دیجیتال

صدور کارت واکسن دیجیتال برای تمام افرادی که یک یا دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند به صورت اینترنتی انجام می‌شود. با وجود این کارت برخی محدودیت‌ها در زمینه مسافرت، حضور در اماکن آموزشی و ورزشی و محدودیت‌های مشاغل و اصناف برای دارندگان آن برداشته خواهد شد. برای دریافت کارت دیجیتال واکسن باید از طریق سامانه salamat.gov.ir اقدام شود. پس از وارد کردن اطلاعات هویتی، پیامکی برای فرد متقاضی ارسال می‌شود که در آن لینک اینترنتی qr code کارت واکسن جهت دانلود قرار دارد. این لینک حاوی اطلاعات واکسن تزریق شده به فرد است و در قالب یک فایل تصویر آپلود شده و امکان دانلود فایل پی‌دی‌اف آن نیز فراهم است. روی تصویر کارت واکسن، نوع واکسن تزریقی و نوبت آن و همچنین محل تزریق آن مشخص شده است. افرادی که مسافرت خارج از کشور دارند می‌توانند کارت واکسن دیجیتال انگلیسی خود را نیز به همین صورت دریافت کنند.
لازم به ذکر است که کارت واکسن معتبر برای افرادی که واکسن متفرقه دریافت کرده اند، صادر نمی‌شود. چاپ کارت واکسیناسیون فقط برای افرادی که واکسن‌ های مورد تأیید وزارت بهداشت را دریافت نموده اند، انجام می‌گیرد.

دستگاه صدور کارت واکسن PVC

چاپ کارت واکسن پی وی سی توسط پرینترهای چاپ کارت صورت می‌گیرد. این چاپگر ها مختص چاپ کارت PVC هستند و در انواع گوناگونی وجود دارند. این دستگاه‌ ها به دو روش چاپ مستقیم و چاپ غیرمستقیم می‌توانند عملیات چاپ را انجام دهند.
فناوری چاپ مستقیم یکی از محبوب‌ترین و به صرفه‌ترین مدل‌های چاپ در بین کاربران پرینتر های چاپ کارت است. در این تکنیک اطلاعات به صورت مستقیم و به کمک گرما با قرار گرفتن هد چاپ بر روی کارت انتقال پیدا می‌کند. در این روش چاپ با فاصله کم از لبه‌های کارت انجام می‌شود. اما در فناوری چاپ غیرمستقیم ابتدا اطلاعات از طریق گرما بر روی ریبون منتقل شده و سپس توسط ریبون بر روی کارت منتقل می‌شود. در چاپگر های صدور کارت با فناوری غیر مستقیم، هد دستگاه به هیچ وجه تماسی با خود کارت ندارد و چاپ به صورت لب به لب صورت می‌گیرد.

روش‌های چاپ کارت واکسن PVC

چاپ کارت واکسن پی وی سی هم از طریق چاپ افست و هم چاپ دیجیتال ممکن است. استفاده از هر روش به تیراژ کارت‌ ها و ثابت یا متغیر بودن اطلاعات بستگی دارد. چاپ افست کارت PVC برای تیراژ ۱۰۰۰ عدد به بالا با اطلاعات ثابت انجام می‌شود در حالی که کاربرد روش دیجیتال چاپ کارت PVC با تیراژ پایین‌تر از ۱۰۰۰ عدد با اطلاعات متغیر است. اما در صورتی که تیراژ کارت‌ ها بالا بوده و نیاز به چاپ فوری کارت واکسیناسیون وجود داشته باشد از روش چاپ دیجیتال فوری استفاده می‌شود. امکان چاپ این کارت‌ ها هم بصورت چاپ دیجیتال مستقیم و هم بصورت چاپ دیجیتال غیر مستقیم امکان‌پذیر است.

سفارش آنلاین چاپ کارت واکسن

شما می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری، کلیه سفارشات خود را بصورت آنلاین ثبت نمایید. برای دریافت مشاوره چاپ کارت PVC و ثبت سریع سفارش چاپ کارت واکسن و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید درخواست خود را در تلگرام یا واتساپ به شماره ۰۹۱۲۹۴۰۷۰۱۷ ارسال فرمایید و سفارش چاپ کارت خود را بصورت آنلاین از طریق فرم زیر ثبت کنید. همکاران ما با شما تماس خواهند گرفت.

  • لطفا در صحت شماره همراه دقت بفرمایید. کارشناسان ما از طریق این شماره سفارش شما را پیگیری خواهند کرد.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟
تعداد کل امتیازهای ثبت شده: ۱۷ میانگین امتیازها: ۴